torsdag 6. august 2015

"Kreativ begeistring "

I siste Lev Landelig utgaven fikk Vibeke Design spalteplass på siden "Sesongens beste"og tittelen ble "Kreativ begeistring ". En treffende tittel som jeg kan kjenne meg igjen i.. for jeg er en meget lett begeistret person :) Jeg begeistres av så veldig mye som alt det vakre i naturen, mennesker ,dyr og selvfølgelig gamle vakre skatter som har sjel og forteller en historie.

I dag begeistres jeg av pelargoner....en vakker blomst som inspirer mye nå om sommeren.

Og de stortrives her 
 i kjøkkenvinduene !





 Jeg får ofte spørsmål om hvor jeg finner mine gamle kjøkken håndkleder .De finner man gjerne på antikk og brukt butikker og loppis.  Jeg begynte å samle på disse for flere år siden og samlingen begynner å bli solid :)))




 I sommer tok vi turen innom en gårdsbutikk på Gvarv . Flere herlige saft og cider flasker fra lokale produsenter ble med hjem denne gangen. Fantastiske smaker jeg tror jeg må få sikret meg flere av før høsten kommer :)
 I denne utgaven var jeg så heldig å få plass på en av Lev Landlig sine faste inspirasjons sider. Veldig gøy og meget koselig skrevet ble denne artikkelen.



Orangeriet har fått stått litt "stand by " denne uken. Det er ikke så veldig mye igjen nå før vi kan begynne å flytte inn, men ting tar tid og vi velger å bruke dagene til andre ting i tiden vi nå er inne i. Jeg tror nok det blir høst før det er helt klart og da håper jeg at vi har fått på plass vår lille ovn som vi kan fyre i der inne.
Huset er blitt alt jeg har drømt om i årevis og føler virkelig en stor takknemlighet og ikke minst STOR BEGEISTRING for dette huset.

                                           Fine augustdager alle sammen !

                                              KLEM VIBEKE
 

8 kommentarer:

  1. Underbara bilder....så mycket ögongodis....så många tips och ideér som verkligen kan användas.....=)
    Tack för all inspiration !!!

    Kram Ninni

    SvarSlett
  2. Geweldige post Vibeke, vooral de foto met het bord,bestek en Geranium. Beauty.

    SvarSlett
  3. This is such a happy place, Vibeke...the geraniums have grown so well in your kitchen! Congratulations for the magazine article!

    SvarSlett
  4. I think that you do indeed have very much to be enthusiastic about! You live in a beautiful country, surrounded by beautiful vintage things. Those of us that can see the beauty around us are very lucky indeed!!

    SvarSlett
  5. Alltid så inspirerende på bloggen din Vibeke. Så fint
    på kjøkkenet ditt, sjarmerande og landlig med rosa pelargonia ��
    Fine augustdagar til deg

    SvarSlett
  6. Alltid så inspirerende på bloggen din Vibeke. Så fint
    på kjøkkenet ditt, sjarmerande og landlig med rosa pelargonia ��
    Fine augustdagar til deg

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  8. Så gjenomført herlig kjøkken du har skapt:)
    Nydelig:)
    Kan jeg spørre om kjøkkenbenken er malt?:)
    Ønsker deg en flott søndagskveld

    SvarSlett