torsdag 12. februar 2015

Hva skal man ta seg til ?

Hadde nok aldri trodd disse ordene hadde kommet fra min munn....Men sånn har denne dama det for tiden....Etter at jeg la ned min lille butikk i Brevik ved juletider har det vært en slags tomhet i meg.... Vi har savnet de koselige lørdagene vi tilbragte der ute...omgitt av hyggelige folk og gamle og nye skatter.... Men så er det også en ting jeg selv må venne meg til... og det er og ikke ha så mange baller i luften hele tiden....Jeg må rett og slett trene på å lande litt...har jeg nå innsett. Jeg kjente litt på det i helgen hvor jeg ikke hadde noen planer men kunne bruke den til akkurat det jeg ville...det var godt må jeg innrømme... :) Januar og februar er to slike måneder jeg ikke er i det mest kreative slaget....så her lengtes det bare så inderlig til vår, hvor det kan pusles litt her og litt der...Noen kreative innspill kommer i nærmeste fremtid kan jeg fortelle....så det er ikke "synd" på meg, ho,ho ....:)
Kan fortelle at sofaen vi skaffet oss i høst er fortsatt et vakkert og behagelig møbel....angrer ikke en dag på det byttet. Nure er koser seg også her ,så derfor har jeg valgt å legge teppe på...

Fine detaljer som jeg liker veldig godt:)



Det ble lunt i denne kroken når sofaen flyttet inn og neste på ønskelisten nå er en stol i samme....men DET kan nok bli en stund til....:)


På kjøkkenet er det hvitt på hvitt...i mange hvitnyanser:)

All den gamle franske emaljen er fra Gammel Kjærlighet. Sjoukje som driver denne butikken er i Nederland og henter hjem mange fine franske, belgiske og nederlandske skatter....Jammen er vi heldig her i Porsgrunn som har henne som kan forsyne oss med slikt :)
Den lille gamle trehesten fant jeg hos en Antikkforhandler. Den er så fin i all sin enkelhet synes jeg, vi får håpe den har gledet mange små på sin vei :) Her viser jeg også en av favoritt kannene mine....er så glad i den og bruker den ofte....noe dere sikkert har sett på bloggen gjennom tiden :)



Lamper har jeg alltid vært "sær"på....og har alltid vært fasinert av den gamle lampekunsten. Disse har jeg hatt i mange år nå og de er laget i den moderne tiden. Bare kopiert av de gamle vakre...

Kjøkkenlampen her er av samme type, også laget i nåtid kopiert av den gamle modellen. Jeg husker det var "julekvelden"i stua når jeg endelig kunne ta med den hjem fra butikken....Jeg hadde ønsket meg den leeeenge og hadde vært flink å spart....det er jo da det "smaker" best :)




                           

                                 KLEMMER FRA VIBEKE

11 kommentarer:

  1. Veldig flotte lamper! Vet du om det er mulig å skaffe slike nå også?? Hvilken butikk-kjede/lampemerke er det?????
    Trønder-pia

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg kjøpte alle disse for ca 14 år siden på en butikk som heter Bikuben. Butikken finnes i Skien. Jeg har henvist folk hit før som også har jaktet på slike lamper, men vet dessverre ikke om de har fått tak i de. Lykke til Pia :) Klem Vibeke

      Slett
  2. Ciao Vibeke, mi piacciono molto i tuoi arredi. I colori sono delicati ,ma caldi e accoglienti.Il cavallo ricorda giochi lontani.Bello.
    Per le creative, quando non c'è da fare qualcosa, ci sentiamo tristi e malinciniche.
    Buon fine settimana
    Laura

    SvarSlett
  3. Bildene er så nydelig, Vibeke ! Jeg elsker bordet og sofaen ... og rettene er vakker . De vakre tekstiler er perfekt og koselig for vinteren !

    SvarSlett
  4. Først så blir jeg jo veeeldig nysgjerrig på ditt kommende kreative innfall eller jobb eller hva det enn er,du virker sååå lur nemlig!Kos deg med den følelsen ;)
    Nydelige bilder som alltid,kjempekoslig i kroken din her.Ser vi har samme lysekrone,men min henger bare på vent enda (den fra Affari)...skal love deg det rykte godt i pynte og dille genet nå når jeg ser hvor fin den er !!! Jaja,det går mot at jeg også får henge min der den skal henge (vinterhage i løpet av våren).Pledd på sofaer er et meget velkjent fenomen,her er tre hunder som synes det er helt naturlig at sofaer skal ligges på av dem,selv om de egentlig ikke har lovSelektiv hørsel sa du?Iallefulle fall legger jeg alltid på for sikkerhets skyld,bedre føre var.Godt det finnes så mange fine tepper,det ruta her var bare supert akkurat der!Lekker sofa også,skjønner godt du vil ha mer av serien.Men samtidig er det jo gøy å blande litt !
    Leser det er ei som lurer på hvor du har fått tak i noen av lampene,Jeg vet ikke,men tanken bare sptrefiet meg at det kanskje kunne være svenske A-Grossisten som har laget dem?Husker da jeg jobbet i interiørbutikk så solgte vi utrolig mange reproduksjoner av gamle lamper (b.l.a lignende den parafinlampen din også) som de laget.Kanskje verdt et forsøk? :)
    Ha en fin helg du fantastisk flinke!
    Toveklem :)

    SvarSlett
  5. Å du store tid nok et lass av de mest fantastiske bilder. Synes du har det så koselig og personlig hjemme hos deg. Likte så godt sofaen din som er litt anderledes, men veldig fin. Hos oss ligger også hunden i sofaen og da er det så greit og ha pledd eller tepper i sofaen som kan vaskes. Og sett fra et interiørsynspunkt så er det ikke så dumt heller, for da kan en jo av og til skifte "look" på sofaen. Også så synes jeg det er så koselig å legge på et nyvasket teppe i sofaen :-) Voksne damer - små gleder!!! Fin dag til deg :-)

    SvarSlett
  6. Underbart inlägg...
    Kram till dig,
    Titti

    SvarSlett
  7. Så fint inlägg!
    Älskar dina vackra bilder!
    Kram
    Jenny

    SvarSlett
  8. Such a calm and beautiful space.

    SvarSlett