onsdag 26. desember 2012

Julestrømper til to og firebente.....

 I fjor sydde jeg disse julestrømpene til jentene og en liten til Nure vår lille hund. Inspirasjonen fikk jeg ut ifra et julemagasin jeg kjøpte i London. Hvordan skulle JEG klare det tenkte jeg ? Som ikke kan sy eller brodere.....men som Ernst fra Tv 4 sa "hvem minns vel en fegis ?"......

 Så jeg gikk på !! Resultatet ble jo ikke så værst og jeg overrasket meg selv en smule må jeg si..hi,hi
Broderingen var jo den værste delen og den er vel heller ikke så vakker...MEN den fikk en liten Vibeke"svung"over seg så da gled den inn med resten her hjemme:)))) Alt er sydd i herlig ull og brodert med tykk trå, noe som gir de et litt rustikk utrykk.


 Nure har forlengst skjønt hva det egentlig er med denne strømpen...den kommer nemlig med gosaker :)
I julen når den har hengt i stuen, står han stadig å kikker opp på den og lager "murre"lyder:)))

           Kan det være noen rester igjen oppi her tro ????

                            Nei vel ! får vel vente til neste år da:)Klem Vibeke

15 kommentarer:

  1. Åh, så nydelig en liten Nure og flotte julestrømper Vibeke:) Du har jo jammen talent for å sy og brodere altså, det må jeg si. De var kjempefine:)
    Koser meg like mye med alle dine innlegg Vibeke, og står fremdeles på at dette er den nydeligste bloggen jeg har sett. Og Nure er jo så hvit og nydelig:))) Jeg har forresten en golden på 8 mnd som opplever sin første jul, og vi koser oss en masse. Nydelige skapninger disse firbente:))
    Klem fra Grete i Trondheim

    SvarSlett
    Svar
    1. Grete du er bare skjønn altså,tuuuusen hjertelig takk for dine nydelige ord:)Høres herlig ut med en golden,de er jo bare vakre:)

      Klemmer til deg snille Grete:)

      Slett
  2. Nydelige julestrømper. Syns du fikk de fint til. Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) Ja jeg måtte jo prøve eller så hadde jeg jo aldri visst hvordan de ble seende ut:)))Klem

      Slett
  3. Vet du: De var bare LOVELY Vibeke!!!
    Du er så flink altså.
    Og Nurevennen....han er jammen heldig som bor hos dere!

    Håper du har hatt en koselig dag på jobben.

    Gode klemmer på din vei...

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk min skjønne venn, du er nå alltid så god med meg du:)Ja jeg tror han har det veldig godt her,han er jo vårt kjære familiemedlem som alle liker å ta godt vare på her hjemme:)

      En arbeidsdag igjen så er det helg:))))Klemmer til Bergen i kveld <3

      Slett
  4. Hi Vibeke! I'm a bit late, but I just want to wish you happy Holidays....and your blog is always full of such beautiful images! Love your style, dear!
    Mara

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you dear Mara:)
      Happy holiday to you and your family:)

      All the best!
      Vibeke

      Slett
  5. De strømpene er bare helt rå...
    Nure må jo ha kommet til det man kan kalle hunde-himmelen :)
    Klem,Anette

    SvarSlett
  6. Vilka tjusiga julstrumpor!!
    De blev ju supersnygga!!

    God fortsättning
    Kram Tina

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk snille Tina:)))
      Ønsker deg en god helg,Klem Vibeke

      Slett
  7. God jul kjære Vibeke!

    Har vært stille fra meg på kommentar-fronten i julen. Har gått i ett skum. ;)

    Nydelige julestrømper som alt annet du begir deg ut på.

    Ønsker deg og dine noen fortreffelige romjulsdager og et fantastisk nytt år!!

    Klem fra Charlott

    SvarSlett
    Svar
    1. God jul til deg herlige Charlott:))Tusen takk du er nå så snill med meg du:)Go og varm hilsen sendes herfra med ønske om et kreativt og fantastisk år til deg også <3

      Slett
  8. Beautiful blog in any language. Thank you so much for sharing your lovely home!

    SvarSlett