mandag 3. desember 2012

Adventslysestaker

 I dag viser jeg to alternativer til julens adventstaker, alt er laget av gjenbruk og naturmatriale.Her har jeg samlet alt som jeg bare elsker av matrialer for tiden...nemlig kongler,lerkekviste,granbar,gamle kasser og granatepler....Da blir det JUL for meg:)
Fargen på disse granateplene er bare så fantastisk,så herlig sammen med brunnyansene på konglene:)

 Så alternativ nr 2...Nesten samme men her har jeg satt sammen gamle flasker,karafler med en liten krans av....(å hva heter de igjen...?)husker ikke men vet dere vet det der ute,hi,hi...Fantastisk å tørke hvertfall og gir bare en herlig rustikk utseende. Alt dette satt opp på en gammel rekvedplanke jeg har samlet på.

Fant disse kvistene i går....åh ! Bare helt skjønne og vettu jeg så også små trær i samme stil.....tror jeg må tilbake til skogen å få med meg et eller flere......så mye naturmatriale jeg samler på bør jeg skaffe meg et lite verksted ute i hagen.Nå er verandaen nemlig full av kvist og kvast..:)


I løpet av natten har det kommet et lite hvitt lag snø her,det gjør det bare så lyst og skjønt ute:)
Jeg har desverre ikke fått vært ute å fått oppleve dette...etter helgens store "fryseihjel"opplevelse har jeg både fått feber og forkjølelse delux....:((

Kjære alle sammen takk for alle gode og nydelig tilbakemeldinger dere gir...det INSPIRER MASSE!
                           Go og (ganske varm..)klem fra Vibeke





20 kommentarer:

  1. Så vackert!! Skogen är ju full av guld...Det blir fantastiskt fint med material från naturen. Krya på dig och håll dig varm. Kram Anna

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk snille deg Anna.:))Håper snart formen kommer seg ja...ikke bra enda desverre...(Dette har jeg ikke tid til..:(()
      Man blir bare så inspirert av å ta en tur i skogen,det finnes så masse der ute som kan brukes til det meste:)

      Kram på deg:)

      Slett
  2. Så kjempe nydelige disse var:)
    Herlig å se at man kan gjøre noe så vakkert ut av gjenbruk:)
    Elsker selv gjenbruk, loppis og brukt:) så dette var bare nydelig:)
    Kreativ du er:)
    Ha en herlig kveld
    Klem Merete

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Merete:)))
      utrolig morsom å være kreativ med gjenbruk,det blir et personlig preg over det hele synes jeg:)Kreativ er du også:)
      Klem Vibeke

      Slett
  3. Dette var bare så flott og inspirerende, elsker bloggen din. :) Eukalyptus heter de grønne, kjempefine når de er tørket og så lukter de så godt. :)

    Ha en strålende flott kveld.

    Klem fra Kari

    SvarSlett
    Svar
    1. Å takk snille deg:)))Takk også for "eukalyptus",det var jo det det var:)Fantastisk fine å tørke ja!
      Klem Vibeke

      Slett
  4. Förkylning Delux låter inte bra, hoppas du snart kryar på dig.
    Dina adventsstakar är så vackra , underbart med lärk något som jag är barnsligt förtjust i.
    Krya på dig!
    Kram Raina

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Raina:)))
      Huff nei man er absolutt ikke i form desverre:((Men håper på en bedre dag i morgen:)lærk er bare så vanvittig fint synes jeg også,og du kan jo se at det går igjen mange steder her hjemme:))Kram på deg :)

      Slett
  5. Du er fantastisk flink til å bruke naturen i dekorasjonane dine..også så lekkert som det blir. Her oser det julestemning:)
    Gratulerer så masse med den fine reportasjen i Boligdrøm. Velfortjent, og det var sikkert moro å vere med på:)
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Bjørg:))Fantastisk mye fint å bruke der ute i naturen ja:))Det var veldig morro å være med på repotasje og krevende vil jeg si.Alt måtte jo være på stell den dagen og det er jo ikke alltid så lett,he,he..Morro å se sluttresultatet også,det er flinke folk som setter sammen dette.

      Klem Vibeke

      Slett
  6. Hei Vibeke! Så mange flotte innlegg siden sist:-) Koser meg alltid med bildene dine. Så dekorativt med granatepler sammen med lys, kongler og granbar! Ha en fin kveld videre:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Berit:))Spennende å finne nye ting man kan dekorere med:)))Fortsatt god førjulstid til deg:)Klem

      Slett
  7. Neimen søte snupp,har du blitt forkjølet du da......
    Huff,håper du snart kommer deg.
    Riktig god bedringsklem fra meg.
    Nydelige bilder ,du er jo dekoratør du!
    Eucalyptus heter den søte kransen.

    Her er iskaldt i dag og vakkert!
    I morgen skal Casper og klassen i parken her og Ake siden vi har snø...tror jeg må overraske de med noe pepperkaker.
    God klem på deg og take care!

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønne deg som ALLTID:) Tusen takk!!
      Tenk at dere har full vinter,åh! det hadde vært noe det...så hadde julestemningen kommet for fullt her også.....Håper dere har hatt en strålende aketur men pepperkakegodis:))
      By the way...you got mail:))))
      Klemmer fra meg

      Slett
    2. Ja,vet du,da jeg tok nærbilder av mini isbjørnen tenkte jeg akkurat det samme!
      Det er jo Nure jo!
      Så gøy at du så det da!
      Og ja,klassen ble superglad for pepperkaker!
      Iskaldt men flott dag.
      Smask på dig søde!

      Slett
  8. I have just discovered your beautiful blog. what a warm and cosy atmosphere you have created here. I love your decorations: greens and reds are my all-time favorites for the holiday season.
    thanks for the inspiration
    rita

    SvarSlett
    Svar
    1. Rita!Thank you so much for your beautiful comment, you make me really happy:)

      Hug from Vibeke

      Slett
  9. Phyllis ! Again thank you so much for sharing my blog:) I think I`ve got some new followers today,thanks to you :)))
    Next time you are visiting my beautiful country, you must come and visit me to:))))

    Love Vibeke

    SvarSlett
  10. Åå så fint med granateplene....Sånne som jeg elsker.
    Og alt er så flott. Lerkekongler, gran og alt som har med naturen og gjøre. Jeg pynter til jul idag jeg. Koser meg og pynter i full fart.
    Akkurat som en virvelvind. thihi....
    For jeg skal nemlig på jobb... men så bare MÅ jeg gjøre meg ferdig. Du vet... når man først begyner å pynte sant....

    Kos deg med julepynting videre min venn.
    Knallflinke deg .
    Klemmis. Margareth

    SvarSlett
  11. Superfine dekorasjoner som vanlig her hos deg, ble veldig inspirert til å gjøre noe lignende jeg nå. Har jo alltid likt naturmaterialer og brukt dem inne, men å samle dem slik på ei fjøl har jeg aldri gjort før, det må jeg prøve tror jeg :)) Har sikret meg ei stor lerkegrein som har knekt av fra et av de store lerketrærne vi har utenfor, så i år skal jeg lage flere kranser, de holder jo år etter år og så kan man pynte dem med litt forskjellig pynt så forandrer de uttrykk :))

    Ha en fortsatt kreativ dag :))

    SvarSlett