fredag 24. august 2012

"Samlemani" og et lite tilbakeblikk...

 Gamle flasker har jeg på kort tid blitt en storsamler av..Her står bare et lite knippe av samlingen oppstillt i den røde verktøykassa mi.I garasjen står nemlig en god del til:)
 Jeg har virkelig tatt de mye i bruk til flere anledninger,alt fra fest til hverdagsbruk .
Alltid stas når noen litt spesielle flasker dukker opp!

 Viser dere litt rustikk stil ved det gamle kjøkkenbordet i hagen...Hageredskapet jeg fant(hos skrot Tor...) forleden er bare helt topp å grave i jorda med. Håndtaket er skikkelig godt og solid å holde i:)Gjør heller ingenting at det har sitt rustikke preg også:))



 I dag vil jeg ta dere med på noen få tilbakeblikk,hvor flaskene og verktøykassa har vært i bruk!

                                                           Til hverdag.....
                                                       og til 17 mai fest...
 Frodighet av kryddervekster i verktøykassa..som om noen måneder blir pyntet til jul...med lerkekongler og granbar:)))(Kjenner at jeg gleder meg til det alerede jeg:)))
          Årets julebord ble også preget av "flaskepynten":)
 Masse masse gleder opplever jeg med å pynte med disse flaskene,noe jeg vet blir ofte vist her på bloggen..Nesten som et varemerke på Vibeke design det der:)
Mange av flaskene er arvede gamle saftflasker,medisinflasker,loppifunn og bruktfunn. selv om jeg har en solid samling nå,slutter ikke fasinasjonen opp for det..neida! Øynene er stadig på jakt når jeg er i visse miljøer som tilsier at her er det muligheter for fangst,hi,hi:)))Kjære alle sammen måtte helgen bare bli strålende.Klemmer Vibeke

7 kommentarer:

  1. Så artig og kreativt! Har selv mange gamle flasker i kjelleren, men har brukt de bare til saft eller hjemmbrygd øl. Men her fikk jeg ideer på hva mer som de kan brukes til. Utrolig morro når man får en sånn aha opplevelse. Takk skal du ha! Måtte du få en herlig helg!

    SvarSlett
  2. Det er alltid så mye inspirasjon å hente hos deg :)
    Herlige bilder fra begynnelse til slutt!
    Ønsker deg og dine en flott helg ;)
    Klem Mirjam

    SvarSlett
    Svar
    1. Å tusen takk snille Mirjam ,for de fine orda <3 strålende helg til deg også!

      Klem Vibeke

      Slett
  3. God morgen Snupp!
    Så koselig å ha så mange gamle flasker,og så fint at de kan brukes til nesten alt!
    Virkelig vakre bilder skjønneste Vibeke.
    Takk for nok et inspirasjons innlegg.
    Lovely...

    Happy helg ønskes fra meg og så slenger jeg på en god klem;)

    SvarSlett
    Svar
    1. "Suger in the moooorning"til deg også:)))
      Ja jeg husker jeg ble så glad når jeg fikk disse flaskene etter oldemor,lite ante vel hun at de skulle brukes til mere enn safting ol:)

      Lovely klem fra meg!!

      Slett
  4. Takk for masse inspirerende bilder !!
    Og takk for kommentar hos meg :)
    - ingrid -

    SvarSlett